Ska vi prata tårta eller sol?

Publicerad 2014-03-11 17:00:00 i Vardagsliv

Kikelikan har gjort en av vårens snyggaste tårtor och jag tänkte testa dekoren på tårtan till vårt kommande kalas. Kikan tipsar om att man ska dekorera med chokladen när tårtan är nyspacklad och det här satt jag och funderade över under frukosten med den äkte mannen i morse.

Om du inte har stenkoll på den äkte mannen så är han förutom gift med mig även kock och konditor. Det måste kanske även förtydligas att han är inte på något vis den mest morgonpigga varelsen i Sörmland och att jag har min mer strålande stund av dagen just på morgonen.
 
Vår konversation lät ungefär såhär, 
 
- Du, hon skrev att det det var lite svårt att fästa chokladsticksen på tårtan dagen efter och rekommenderade att man fäste dom när tårtan var nypacklad. Blir dom inte soggiga då?
- ZzzzZZzz..... zzzzZZZzzzZzZzzzz...
- Blir dom det, eller ska vi ta något annat kanske? Hallonremmar,att vira runt liksom som ett snöre. Hmm, undrar hur man skär det? Nja, kanske inte ändå. Vad ska vi ha utanpå? Kanske jordgubbsmousse, går det att spackla? Smörkräm är också gott, men vanilj och så. Men det kanske blir för mycket smör. Är det möjligt att ha för mycket smör? Nej, smör är gott!
- Mmmmm... Hhmhmmzzzzz... Zzz...
- Du vad tror du? Eller kanske ...
- Kan vi inte prata om något enkelt? Som att solen lyser.
 
Det är bra ändå trots allt att vi är olika, han den äkte mannen och jag.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2014-03-11 18:28:50

haha, precis sådär funkar vi också. jag är pigg om vi går upp samtidigt, medans min sambo hatar hela världen och inte vill säga ett ord, och jag kan börja fundera på vad vi ska äta till middag redan då, måste ju veta om jag behöver handla liksom :P
att fråga "vad vill du äta till middag" är ingen bra fråga kl 6 på morgonen..

Svar: Och att jag aldrig lär mig...? :-D
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela