Kalasdags!

Publicerad 2014-01-22 21:42:00 i Kalasdags

Inte för familjen men vi har blivit bjudna på ett. Inte främst jag kanske men lintottarna. Och som förälder måste man faktiskt, sådeså följa med. Det kan ju finnas tårta där. Och fika. Och kaffe. Och fiskdamm. Jag älskar fiskdamm!
 
- Flytta på er barn, jag ska visa hur det går till!!
 
Fröken och den lille mannen jublade över att de fått inbjudningskortet och när de insåg att det var ett kalas runt hörnet och inte bara själva kortet som var grejen fick vi det som på en gård i Florida.

 
 
Att få komma på kalas betyder att man bör ha en present med sig till objektet i sig som bjuder på kalaset. Vi kommer att behöva vinna på lotto, trav och göra superklipp på våra aktier som vi inte har och ta ett par snabba doktorandhattar i kloning för det som fröken och den lille mannen vill köpa. Här är ett litet urval.
 
• en kramleksak
• Batman
• levande dinusarier
• en Bratz Snow Riderz
• en resa till månen
• frukost

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela