En spännande dag för den lille mannen

Publicerad 2014-01-16 21:45:00 i Vardagsliv

Den här killen (aka den lille mannen) har fått smaka på livet som stor man.
 
Han har idag fått vara på förskolans del där de stora barnen är. Hans föskolelärare hann ljuda början av namnet på avdelningen han skulle vara på idag innan han hade sin storasyster i ett fast tag och sprang dit. Jag fick en slapp vinkning till "hej då". Storasyster visade honom allt där inne (det är hennes avdelning) när jag efter en av världshistoriens förmodligens snabbaste kram från henne lommade iväg till jobbet. Jag är överflödig.

När jag hämtade de båda berättade den lille mannen om sin dag.
• han hade ritat
• han hade hoppat
• han hade åkt skatebord
• han hade blivit förvandlad till en pingvin
• han hade gjort kullerbyttor och hjulat
• han har lärt sig skriva och läsa och köra bil
• han hade absolut inte dansat
• han hade flugit till månen på skateboarden eller på en häst, han mindes inte riktigt
• han hade gjort sönder några bokstäver
 
En heldag på storbarnsavdelningen helt enkelt!
 
Jag har också haft spännande saker på gång idag. Inte rktigt som en månfärd men jag låter den lille mannen sköta rymdprylarna i familjen. Mitt spännande var ett lunchmöte om framtida sidoprojekt. 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-01-16 23:18:34

Låt mer än bara spännande!!! Väntar med spänd förväntning på det stora avslöjandet!!!! Kramar och lycka till!

Svar: Tack snygging! Inspelning nästa helg :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela