Dikesdykning

Publicerad 2013-10-15 17:07:37 i Vardagsliv

På väg hem från förskolan finns det ett ytterst spännande dike. Kanske inte så spännande om jag tänker efter när man är i min ålder, men om man är under 120 cm är det en djungel. En djungel som kan innehålla det mesta. Dom har hittat skatter i form av nypon, blött papper, fina löv och en och en annan upprskrämd gråsugga. Spännande att se vad vi kommer att hitta i morgon. 
 
Nej, nu ljög jag. Det är en nödvändigt tristess att stanna där, BARNEN tycker att det ska bli spännande i morgon igen.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-15 17:48:09

Det ingår i mammarollen att ljuga lite, eller hur?

Svar: Ska jag ljuga om hur "lite" det ljugs som förälder :-) ?
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela