Snabba frukostar

Publicerad 2013-05-11 11:28:25 i Lyxliv

 
Vi är otroligt segstartade under helgerna när vi inte har någonting planerat. Soffhäng framför Bolibompa fram tills åtta rycket och att ta sig ur pyjamasen är ett projekt. Otroligt skönt och jag skäms inte en sekund över att vi allt som oftast springer runt i trädgården med rufsiga hårkalufser och sovkorviga pyjamaser. 
 
Själva frukostätandet går å andra sidan på ett kick för lintottarna. Trädgården lockar allt för mycket, idag var det ett akut behov av blomsterplockning som kallade och vi vet alla hur det är när man bara måste plocka blommor.
 
Frukosten brukar sluta med att yogurtkopparna och mjölkglasen flyttas ut efter barnen på altanen och jag sitter med en nykall kopp kaffe i morgonrock på trappen och försöker att inte bli påcycklad av de vilda barnen.
Ett behagligt kaos.
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-11 15:11:06

Hmm. Och du kallar det att vara segstartad att fortfarande ha pyamajsen på sig vid åtta? På helgen?

Skulle kunna platsa i en lista a la "Du vet att du är småbarnsförälder när..." ;-)

Svar: Ooopss... Du har rätt. Min småbarnföräldravänners statusar på diverse sociala medier brukar vid den tiden handla om sandlådor och storhandling och storstädning. Jag dricker mest kaffe.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela