Bara två

Publicerad 2013-02-19 21:01:00 i Vardagsliv

Helgens tröstande.
 
De har antytts en del här i bloggen om vad våra barn gillar. Lilla fröken brinner för prinsessor, rosa, dans, sång och (ny på hennes topplista) musketörer. Hon är mycket tydlig med vad hann vill jobba med när hon blir stor. Hon ska jobba med att sjunga och dansa, ha en leksaskaffär, vara en musketör och rädda prinsar och själv vara en prinsessa. Karriärvägen är klar. 
 
Den lille mannen är också tydlig i vad han vill. Han vill bli en häst. Jag tror inte att det är ett omöjligt kliv från där han är nu då han galopperar sig fram och är grym på att gnägga. Det finns i och för sig ett litet problem och det insåg även han i helgen. Hästar har fyra ben, han har bara två. 
 
- T-V-Å-?
 
Han tittade med stora tårfyllda ögon på mig när vi tittade på ett program med hästar. 
 
- Mamma, jag vill ha fyjjjjjjja! Fyjjjja ben som lilla åskan haj. Inte tvåååååå.....
 
Vad säger man till en ledsen, enbart tvåbent pojke? Jag sa att pappa fixar ett extra par i julklapp!
Häpp! 
 
Nöjd son. Nöjd mamma. Förvånad storasyster.
 
- Kan pappa göra det?
- Sssshhhhyy mitt barn. Sssshhhyyyyy!

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-02-21 22:29:01

Haha! Söta dom är! Kan riktigt se prinsessans ansiktsuttrycvitvitvalk! Haha!

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-02-21 22:30:41

Slant visst en aning på telefonen :-o

Svar: Hi hi hi!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela