Förberedelser inför luciatåget

Publicerad 2012-10-11 19:53:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Hittills har jag varit ute i absolut sista sekunden med förskolans luciafirande men i år tänkte jag ligga före mig själv med hela julen. Jag har alltså börjat planera nu och luciatåget har hamnat som punkt 1.0 på listan.
 
Men det var svårare än jag trodde det där med vad man vill var luciatåget. Lilla fröken ville ha med pärlor och glitter på cykeln och tyckte att lillbrorsan skulle ha någonting med katter på. Efter en kvart löste det sig. Jag pratade om jul, hon pratade om hjul.
Prins Filip pratade om samma sak som jag
och bestämmde sig för att vara en tomte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela