Kepler

Publicerad 2012-11-11 14:19:00 i Vardagsliv

Men nu får dom sluta.
Mina nerver har ännu inte hämtat sig från när jag läste "Hypnotisören". Vet inte hur jag ska våga se filmen, men jag måste se den. "Eldvittnet" ligger på mitt sängbord sedan månader tillbaka. Jag har läst två kapitel och är redan vettskrämd och illa till mods. Har just nu en paus från den för att minimera mardrömsläget. (Och läser då en verklighetsbaserad bok om Hell Angels som inte skrämmer mig alls... DET är konstigt.)
 
Och vad är det jag ser i kassakön i mataffären? 
Ännu en bok!!! Jag klarar inte det här. Måste ni skriva såpass i min smak att jag inte kan hålla min långa fingrar ifrån era böcker samtidigt som ni skrämmer mig till den grad att jag bara vågar läsa om den store mannen är hemma... Det här fungerar inte. Tips på att vrida ner min livliga fantasi mottages tacksamt!

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2012-11-11 19:55:14

Såg den oxå i mataffären i veckan och tänkte precis som du. Jag har inte ens vågat ge mig på den förra. Blev ju för sjutton mörkrädd i lägenheten när jag läste de två första och det hände varken före eller efter. Så att läsa dessa när man nu bor i hus...nä, jag vet inte om jag någonsin kommer att våga...

Svar: Paganinikontraktet, den hade jag helt glömt... Blir orolig bara jag tänker på det!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Publicerad 2012-11-12 08:47:57

ååh e dom så skrämmande alltså? har inte gett mig in på Kepler, eller - ja e kass på att läsa rent generellt, har ingen tid, eller jag ger det ingen tid ;C

Svar: Jag kanske har lite väl livlig fantasi, men jag drömde mardrömmar i veckor efter att ha läst Hypnotisören... Vill man bli skrämd är det ett hett tips. Tips två är Giorgio Faletti med boken "Jag dödar". Dom kryper liksom under skinnet på dig och skrämmer dig i märgen. :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-12 13:35:03

....men de är ju helt grymt bra! Ska börja på den senaste snart....hu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela