När jag får välja

Publicerad 2012-10-11 17:29:54 i Vardagsliv

För snart två år sedan flyttade vi in i huset och gravid, flytt och totalrenovering gjorde oss båda helt trötta och vi orkade inte tänka igenom väggfärgen. Det blev en ljusgrå som matchar allt. Nu har vi byggt lite till några väggar och måste måla de nya partierna. Mannen kan för sitt liv inte förstå varför vi måste måla i en annan kulör än den som redan finns. Jag kan för mitt liv inte förstå varför vi ska måla i den kulör som redan finns.

Mannen suckade i förrgår.
- Men bara välj en färg då. Det blir ju ändå som du vill ha det i slutet ändå!
 
Jag borde jubla av lycka, men attan vad svårt det blev. "Lera" och "Lovart" som var så självklara känns ehm... för ljust? För blått? För likadant? Suck...
 
Hjälp mig! På två dagar har jag blivit desperat. Men vänta nu, det kanske är det som är hans plan?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-11 18:26:28

De två blå är för blå, säger jag trots mitt tokblåa kök. Ta någon av de ljusa. En ljusare variant av den gröna eller den mullvadsfärgade kanske?

Svar: Det lutar åt den Mullvadsaktiga "Lera", men är så sugen på den mörkare blå, kanske mest för att den heter "Paris". Rummet har en vägg som är täckt av en bokhylla, en vägg täckt av fönster och de övriga väggarna har två enorma dörrhål. Inte så mycket vägg att måla alltså.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-11 21:45:05

Det klart, är väggytan mindre kan man ju kosta på sig mörkare färger och kanske också mer vågade val. (Försöker låta som att jag vet vad jag pratar om).

Svar: Bra där! Jag räknar kallt med ditt stöd :) Blir nog "Lera"... eller kanske eller jo...
Berndtsson & Lundström

Postat av: Anna

Publicerad 2012-10-12 08:26:57

Har du fortfarande inte valt färg =)

Min röst ligger fortfarnade hårt på grådis... Fast lera är ganska fin oxå...

Skall vi måla om när vi kommer upp till dig? Kram kram

Svar: Jag har valt. Nu... tror jag... Och ja!!! Vin, lite rollerarbete och maskeringstape, det kan inte gå fel.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Anna

Publicerad 2012-10-12 19:20:41

Vad blev det???? Nyfiken!!! Och Ja, låter som en otroligt bra ide, tjejmys, målarfärg och massa vin!!! Längtar!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela