Att veta sina gränser

Publicerad 2013-10-08 13:08:51 i Vardagsliv

För att ta till exempel mig, så vet jag att jag är rent utsagt usel på att följa manualer. Frågar man den äkte mannen finns det inte en IKEA-möbel i vårt hus som jag inte borrat hål i för att skruven inte passar där jag tycker att den ska sitta. Frågar man å andra sidan mig så är svaret bara tre möbler. Hade han inte kommit hem i tid för några veckor sedan hade svaret varit åtta rena möbler plus nio stycken lådor. Det är inte för att jag inte kan följa manualer, jag tycker bar att det är lite tråkigt och att det löser sig på vägen fram. 
 
För att ta till exempel fröken i huset så handlar det om att cyckla i backar. Hos henne handlar det inte om uttråkning utan om ren ... ja, jag vet inte riktigt... Hon kan, hon säger att hon inte är rädd. Jag tror att hon bara inte vill.
- Förstår du inte mamma?
- Nej, jag gör inte det... Förklara för mig.
 
*tonårssuck* *tonårshimling med ögonen* *diskret skakande på huvudet*
 
- Nej jag orkar inte...

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-09 12:25:44

Tänk att hon redan har lagt sig till med tonårsfasoner. Undrar vad ni har framför er? ;-)

Visst är det rent ut sagt skittrist med manualer. Håller med dig. Och har en tillverkare inte lyckats ta fram en produkt som är självförklarande, då har de lanserat något som inte är färdigt.

Svar: Vi har fått höra ända från BVC-tiden att "det är så bra att hon är envis och vet vad hon vill.... men jag förstår att det kanske kan vara lite jobbigt för er?"
Det låter som om vi skulle vara ett fantatsikt husbyggarpar. Det skulle bli supersnyggt med smarta lösningar ingen annan tänkt på tidigare!
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela