Missnöjd med den blivande mannen

Publicerad 2013-05-27 22:04:14 i Bröllopet

Strålande glad, på lätta ben och med sol i sinnet skuttade jag hem med en kartong under armen. I kartongen låg min brudklänning. Den har legat på jobbet ett tag för allmän beskådning av intet ont anande personer som undrat vad det är för kartong som legat bakom mig. Nu har alla tänkbara sett den och det var hög tid att ta hem den. Den är så fin och jag är så nöjd med den att jag vill visa den för hela världen!
 
- Vill du se den, den har kommit nu!!! frågade jag glatt den blivande äkte mannen.
- Nej, svarade han. Du har sagt att jag inte ska få se den så då vill jag inte det. Du har ju visat den gröna redan...
 
Vafalls!
Typiskt att han ska komma ihåg små, små detaljer som jag i ett förvirrat ögonblick sagt och som jag tydligen måste hålla nu. Typiskt honom. Typiskt mig. Defenitivt typiskt oss.
 
När jag dessutom kikar tillbaka i bloggen har jag i samma svaga ögonblick även sagt till er att jag inte kommer att visa den här heller. 
 
Typiskt.
 

Kommentarer

Postat av: C H A R L O T T E

Publicerad 2013-05-29 08:59:27

Tråkigt att inte få se klänningen =)

Svar: I augusti lovar jag att överösa er med bilder! Lovar inte att min karaktär kommer att hålla och att jag inte visar den ändå... En liten bit har jag ju redan visat :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-29 09:11:37

vill se!

Svar: Fresta mig inte ;-)Det kan hända att jag ger vika...
Berndtsson & Lundström

Postat av: Ghugge

Publicerad 2013-05-29 09:21:08

Hej!
Tittade in för första gången!
Du skriver så underbart om dina barn, så kul!
Kommer snart tillbaka igen och kollar din brud-
klänning m.m.
Ha en bra dag..!

Svar: Tack snälla!
Vi kommer att fira bröllop i dagarna två och jag har fallit för min egen frestelse och visat klänningen jag ska ha den andra dagen, festdagen, här i bloggen. Kolla in bröllopskategorin :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Annalena

Publicerad 2013-05-29 09:34:12

Verkligen trevlig och underhållande blogg du har. (Tänker på min egna nattsvarta)
Ha det gott

Svar: Tack!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Sarah Sjöstedt

Publicerad 2013-05-29 09:49:33

Hade varit kul att se klänningen, men man får väl snällt vänta tills bröllopet ägt rum :)

Svar: Det är nog så illa att ni måste vänta. Det blev visst en lång cliff hanger...!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Sanna Andersson

Publicerad 2013-05-29 10:31:47

hej !
jag vill bara tipsa dig om årets bästa tävling för alla oss som älskar skor ;)!
Passa på att vinna dina drömskor, välj helt själv bland tusentals. Det finns verkligen skor för ALLA !

http://moonzanna.se/2013/may/vinn-dina-dromskor-2.html#comment

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-29 11:24:01

nu vart jag nyfiken på klänningen du ska ha, inte frestas så ...

Svar: Ha ha ha! Får se om jag faller för min egen frestelse...
Berndtsson & Lundström

Postat av: irma

Publicerad 2013-05-29 12:08:26

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga sommaruppsättningar och nya trender!

Välkommen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-29 13:05:02

hemsk rubrik :(

Postat av: Emilija med J. - drömmer om att stå på scen.

Publicerad 2013-05-29 14:59:34

åh vad kul att du verkligen gillar klänningen, ska bli kul att se hur den ser ut! :D

Svar: Det är så skönt att jag faktiskt hittat de klänningen som är rätt för mig. Trodde inte det när jag började att kolla runt... Det är en större djungel än jag kunde ana!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-05-29 15:23:11

Vad fin blogg du har, och du är så otroligt söt! :)

Jag har just lagat ny blogg så skulle verkligen vara kul med lite läsare.
Och kommentarer, man får en sån feeliz att blogga! :)

http://emeliiieee.blogg.se/
HA De SHÖÖNT! :)

Svar: Tack och tack :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Anna

Publicerad 2013-05-29 15:39:42

Är inte allt tillåtet i kärlek och krig ;) Annars går det bra att skylla på dåligt minne också :) Lycka till!

Svar: Just det, bra där!!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-05-29 15:41:24

Hoppas du får en fin kväll! :)

Svar: Detsamma!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Madde

Publicerad 2013-05-29 16:50:27

Så strunta i det och visa den ändå! =D Inspirera oss andra som det snart är dags för! ;)
Ha en underbar dag!

Svar: Ha ha ha! Kanske, kanske... Spännande ska du också gifta dig? Ska genast kika in hos dig!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Publicerad 2013-05-29 17:09:10

Åh spännande!!!! Visa den!!

Svar: Det kommer, jag lovar!
Berndtsson & Lundström

Postat av: jennifer

Publicerad 2013-05-29 17:19:56

Haha, så typiskt ^^ den är nog jättevacker! :)

Svar: Den är mycket snygg! Jag kommer att visa för eller senare här.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-05-29 18:04:06

riktigt fin blogg:)

Svar: Roligt att höra, tack!!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Kyla von Parkdufa

Publicerad 2013-05-29 18:17:18

Bröllopsskrock säger väl att det betyder otur om brudgummen får se klänningen i förväg. Den som väntar på något gott!

Svar: Sant... Men jag vill ju så gärna visa när jag är så nöjd men sagt är sagt eller?
Berndtsson & Lundström

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-05-29 18:19:49

Hehe! Längtar tills man får se den iaf :-D

Svar: Den kommer att visas förr eller senare. Jag lovar!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Nattiiz

Publicerad 2013-05-29 18:50:29

Fin blogg!

Svar: Kul att höra, tack!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Annster

Publicerad 2013-05-29 19:13:26

Spännande :)

Svar: Får se om jag faller för mitt eget tryck och för grupptrycket. Risken är överhängande...
Berndtsson & Lundström

Postat av: Sabina

Publicerad 2013-05-29 19:53:03

Fin blogg! c:

Svar: Kul att du gillar den :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-05-29 20:23:02

Ååh vad spännande !
Kolla gärna min och lämna en kommentar ! :)

Svar: Mycket spännande!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linda Cathrine Liljemalm

Publicerad 2013-05-29 21:37:12

Himla typiskt, hade varit roligt att se, men det blir kanske efter den stora dagen istället?

Svar: Efter den stora dagen blir det definitivt. Får se om jag ger vika för min egen frestelse innan :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Skönhetsbloggen!

Publicerad 2013-05-29 22:15:58

Grattis! :))

Svar: Tack!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Micke

Publicerad 2013-05-29 22:42:05

Hahaha
Ja ibland får man äta upp sina ord... ;-)

Svar: Illa riktigt illa och jag borde känna mig själv bättre :-)
Berndtsson & Lundström

Postat av: chanette a

Publicerad 2013-05-30 00:38:00

jag tänkte i heller vissa min brud klänning varken på bloggen., fb eller instagram o ej för mannen.. men så blev det ikke.. jag vart rent för exalterad över den så den vissades överallt o för alla ha ha ha

Svar: Det känns som om det inte kommer att bli omöjligt att jag faller för min egen frestelse att konstant gå runt i klänningarna och blogga bild efter bild efter bild efter bild...
Berndtsson & Lundström

Postat av: Elin

Publicerad 2013-05-30 08:43:08

Roligt att du ska gifta dig!

Svar: Tack! Det ska bli spännande!
Berndtsson & Lundström

Postat av: E R E E K A

Publicerad 2013-05-30 09:38:26

Haha, typiskt!
Men grattis! Kul med bröllop :D

Svar: Tack!Kul och nervöst. Konstigt att det ska vara pirrigt när vi har varit tillsammans i så många år, men pirrigt är det!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela