En nybörjares bekännelser

Publicerad 2013-01-16 19:27:00 i Hur gick det här till?

Jag håller på att baka makroner för första gången och har genomgått olika stadier av marängångest. 
1. Iiiihhhhh, är det inte lite gula som gömt sig där?
2. OK, långsamt, långsamt nu. Kom igen Ace, långsamt vispande.
3. Men vad fasen, det händer ju ingenting. Full fart på vispen!
4. Åh, skådar mitt norra öga en perfekt maräng?
5. ehmmm... ska det verkligen vara sådär toppigt när marängen är perfekt?
6. Dom kanske sjunker ihop... i ugnen... eller...?....?

Makronerna Mandeltoppsmarängerna är toppiga och även utanför ugnen men smakar ljuvligt.

Perfekt?
En nybörjares misstankar har väckts...
Blivande bystiga makroner.

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-01-16 20:41:31

Hu! Makroner! Försökte mig på detta till lillemans dop i somras...
Blev inte sp lyckat men det kan ha berott på att jag inte fattade att det fanns mandelmjöl att köpa utan försökte mala mandel själv... Hahaha! Smörkämen sen... den skar sig totalt...
Hade inga formar så jag körde på frihand på papper, blev väldigt kladdigt men det funkade i alla fall fint..
Har inte kommit över detta, vet inte om jag ska våga mig på det en gång till...
Hahaha

Svar: Jodå, vi kämpar tillsammans!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela