Pearl Jam, Key Arena. 2013/12/06

Publicerad 2013-12-08 17:58:00 i Seattle

Musik är för mig så mycket mer än något att dansa till eller som skvalar i bakgrunden. Musik får mig att tänka efter, lugnar, piggar upp, peppar upp, tröstar, firar, inspirerar och allt däremellan. Jag är en musikallätare men i slutändan så kommer jag nästan alltid tillbaka till rock och till ett specifikt band - Pearl Jam.
 
Bandet kommer urspungligen från Seattle och det har alltid varit en dröm att få se dem live i just deras hemstad. Peal Jam sägs vara ett av världens bästa live band och helt opartiskt (ja, faktiskt!!) så håller jag med. Tätt följt av the Hives.
 
Nu har den drömmen blivit sann! I fredags satt stod, dansade och sjöng jag högst upp bakom scenen i Key Arena i Seattle och det var magiskt! 
 
Fantastisk set list, en öronbedövande allsång från oss inne på arenan som överröstade Eddie Vedders. Ett ödmjukt band, sprudlande och ödmjuka fans och fredagskvällen är en kväll jag packat ned i mitt hjärta. Min vecka i Seattle är en vecka jag aldrig kommer att glömma. I morgon är det dags att åka hem.
 
För er invigda (och nyfikna och kanske oinvigda), här är fredagens set list:
1. Pendulum 
2. Nothingman 
3. Elderly Woman
4. Interstellar
5. Corduroy
6. Lightning Bolt
7. Mind Your Manners 
8 GTF
9. PILATE
10. Garden
11. Getaway 
12. Even Flow
13. Sirens
14. In My Tree 
15. DTE
16. Unthought Known 
17. Black 
18. Let The Records Play
19. STBC
20. Lukin
21. Betterman
22. After Hours
23. Let Me Sleep
24. Future Days
25. Daughter
26. Chloe Dancer
27. Crown Of Thorns
28. Breath
29. State Of Love And Trust
30. Porch
31. Supersonic
32. Got Some
33. Rearviewmirror
34. Alive
35. Kick Out The Jams
36. Eruption
37. Yellow Ledbetter
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-12-09 11:35:24

Råkade surfa förbi.. :-) Attans vad avundsjuk jag är, PJ är även några av mina absoluta favoriter sen grungeåren. Har aldrig varit på någon av deras konserter tyvärr, hoppas jag får chansen i framtiden och att de inte lägger av på många år än. /K

Svar: De är fantastiska live!! Går inte att jämföra med några andra där. Har du möjlighet att se dem nu i juni när de kommer?
Berndtsson och Lundström

Postat av: Karin

Publicerad 2014-01-29 19:51:04

Jaaaa! Har biljetter, råkade t o m köpa för många i farten så jag ska kolla i omgivningen om fler ska med, annars får jag återsända dem. :-) Höll på att sätta i halsen när jag såg att de skulle komma till Sverige, hade gett upp hoppet om att få se dem ngn ggn. :-D Bara att hålla ut och vänta nu då.

Svar: Jag är lite avundsjuk på dig, du vet inte vad du har att vänta!!!! Inte ens ett halvår kvar nu :-)
Berndtsson och Lundström

Postat av: Therese

Publicerad 2014-01-31 12:00:40

Jag håller med om att Pearl Jam är ett av världens bästa liveband! Så avundsjuk jag blir på dig som har haft möjligheten att se dem i Seattle, det måste ha varit en fantastisk upplevelse! Själv ska jag se dem för tredje gången i Oslo till sommaren, och jag längtar redan 😊

Svar: Seattle var sagolikt! Inte bara konserten i sig utan hela resan och att faktiskt få en av sina drömmar uppfyllda! Seattle förändrade mitt sätt att se på saker och mitt sätt att vara. Och en sak till, jag ÄLSKAR din blogg :-)
Berndtsson och Lundström

Postat av: Therese

Publicerad 2014-01-31 14:18:00

Hehe, jag älskar också min blogg 😊
Jag gör den som konsert-förberedelse till mina systrar som ska se Pearl Jam live för första gången i år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela