Emaus

Publicerad 2012-08-01 22:09:48 i Vardagsliv

När alla två barn var påklädda i vindtäta jackor, kepsar på, gummistölvar var också på och fikakorgen var full med diverse saker satte vi oss i bilen för att åka iväg till Emaus. Då kom regnet. Men vad tusan. Dom hade ju gummistövlar på och det här är ju västkusten, hur länge kan det regna egentligen? Jättelänge. Mem som tur var inte idag!!

Emaus är en fantastisk lantgård med lekpark, hästridning, norra europas tjockaste gris som går runt och letar fikarester, hönor, kaniner som man får klappa (dock inte våra barn då kaninerna är för små) och en liten snickarbod och fina promenadstråk och som barnfamilj fördriver man lätt en hel dag här även om området inte är gigantiskt. Mitt tips är att ta med en engångsgrill för det finns grillställen lite här och var.


Varför tar jag på barnen vindtäta kläder, gumistövlar, kepsar + tar med ombyte, men jag själv skuttar runt i ballerinaskor, chinos och ett tunnt linne fast det blåser storm och det finns risk för regn?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela