Vad äter barn?

Publicerad 2014-03-06 17:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Jag fnittar lätt åt alla kostrådgivare och pedagogiska böcker där de råder barnföräldrar att laga färgglad mat åt sina barn "för det gillar ALLA barn" och att göra roliga figurer på tallriken med grönsaker. Fint tänkt, till och med MYCKET fint och bra tänkt men de har inte träffat våra barn. Eller nja, den lille mannen vill gärna att vi ska rita bajskorvar, hästar eller dinusarier med kaviaren på hans macka men sedan är det stopp.
 
Den lille mannen älskar:
1. Pankaka
2. Fiskpinnar
3. Kall pizza (jag kan till och med sträcka ut hakan och påstå att det är just kallheten som är det viktigaste på pizzan).
4. Broccoli
 
Frökens favoritmat är:
1. Köttfärsås
2. Köttfärsås
3. Köttbullar
4. Kött.
5. Stenugnsbakat surdegsbröd
 
Ser ni den gemensamma nämnaren om man bortser från broccolin? 
Den är brun, den gemensamma nämnaren är att all mat de gillar är B-R-U-N-!
(frökens nummer 5)

Kommentarer

Postat av: Frida och Smultronen

Publicerad 2014-03-08 12:29:20

Här är favoriterna också rätt färglösa typ "gulvita" pasta, välling, vitt rostat bröd med smör ;-)

Svar: Underligt det där. Jag är så nyfiken på vad dietisterna baserar sina belägg på då jag fått flera kommentarer på att den färglösa alternativt bruna maten är det som går hem bäst. Det här kräver nästintill en undersökning :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela