Älskade traktor, ehm förlåt... lastbil

Publicerad 2014-03-13 17:00:00 i Vardagsliv

- Suck, men mamma!!! Det är en lastbil, ingen traktor...
 
Jag hade förlämpat lastbilen totalt och den lille mannen suckade och himlade med ögonen åt sin mor. Denna lastbil, som är ny på förskolan, har fått så mycket kärlek av honom att jag förmodar att ingen lastbil någonsin har fått så mycket kärlek. Han ville låna med den hem och hade stora planer för vad de skulle göra tillsamans. Han skulle visa den sitt rum, köra med den i vår sandlåda, bada med den, klappa den om den tyckte att Krampus i Labyrint var läskig. En helkväll med lastbilen helt enkelt!
 
Det blev tyvärr ingen helkväll. Lastbilen fick stanna kvar hos sina kompisar och den lille mannen som leddes hem kastade trånande och längtansfulla blickar mot sanden, mot spaden och den underbara traktorn lastbilen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela