Gårdagen i singular

Publicerad 2014-01-19 10:00:00 i Vardagsliv

• Antal barn som vaggat fram som en pingvin under större delen av dagen - ett.
 
• Antal mamma som slitits mellan frustration och beundran över det pingvinvaggande barnets besutsamhet och tålamod med vaggandet ovan ("pingviner kan inte vagga snabbare än såhär, mamma") - en.
 
• Antal snoriga nysningar i våffelsmeten - en.
 
• Antal nya våffelsmeter som gjorts - en.
 
• Antal gästtoaletter som nästintill är klara - en (och den förtjänar ett hipp - hipp - hurra!! Finlir och foder sedan är vi klara. Klara där åtminstone).
 
• Antal nya blåmärken på den lille mannens knä - ett.
 
• Antal filmer som familjens mamma somnade till i soffans medan barnen satt klistrade - en. (Smurfarna 2 är säkert superbra (jag vet inte, fröken väckte mig när hon ville gå och lägga sig) men när blir de gamla nog för att få se Harry Potter, House of Cards och the Walking Dead egentligen?)
 
• Antal vaktade kronor av den lille mannen -en. (Vilken tur, mamma. Hon tog inte heller min krona, pustade den lille mannen ut när vi gått ut från leksaksaffären. Jag försökte inviga honom i shoppandets tillsynes hemliga koder "du måste köpa något för att de ska ta pengarna som du ger dem. De tar inte pengar från dig bara för att du går in i butiken" men jag misslyckades).
(one is da number!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela