Sjuka praktikanters dagsredogörelser

Publicerad 2013-09-30 15:47:00 i Sjuklingar

Ingen blev lurad, inte ens jag även om jag försökte mitt bästa att sitta bakom ljuset. Den lille mannen fick feber igår och sov bort det mesta under natten. Morgonens diagnos blev att han var för pigg för att vara hemma (den lille mannen är ingen myskille och vill helst vara på förskolan) och för sjuk för att vara på förskolan. Det i kombination av 
 
1) Jag har mycket på jobbet just nu,
2) den äkte mannen också har mycket på jobbet,
3) den äkte mannens jobb ytterst opassande att ha med sig barn till
4) det är inte ultimat men det fungerar att ta med barn till mitt jobb så länge de är sysselsatta. De tycker till och med att det är ganska kul.
 
Så landade vi på alternativ nr 4, det får bära eller brista och brista gör det alltid för eller senare. Just idag blev det ett mellanting och den lille mannen bröjade att krokna vid 12.00 snåret.
 
Innan dess hann han att göra det vi gör på kontoret. 
• missbruka håltagaren
• rita på tavlan i konferensen
• fika
• rita
• klippa i papper
• hämta papper i skrivaren
• titta på film
• spela spel på iPaden
 
(Eller nej, precis allt det där kanske vi inte gör).
 
Efter kl 12.00 gjorde vi det här:
Vi försökte verkligen enas om ett lunchställe. Tillslut tröttnade vi lite på varandra och enades om att bulle kunde gå under kategorin köttbulle (inte min idé).
 
Han piggande till efter sockerlunchen och ville gå till snigelaffären. Efter letande och trevande hittade han den, han menade bokhandeln.
 
Piggheten höll i sig! Han gungade i runda slängar en hel minut och strax efter att jag tog det här kortet så blev ögonen glansiga som av ett knapptryck och han somnade i skrindan...
 
Jag passade på att få i mig den dagliga dosen av slottskultur på nära håll (då jag tittar på slottet varje dag från kontoret). Den lille mannen sov vidare...
 
Och jag kan konstatera att han 1) kunde valt sämre parker att somna i och att han 2) nu har sovit i dryga 2 1/2 timme. 2 timmar längre än önskvärt. Läggdags ikväll kommer att bli intressant.
 
Parkutsikt åt andra hållet.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-03 20:34:38

Haha! Snigelaffär och köttbulle-bulle... Han kan, den lille mannen :-)

Påminner mig i övrigt om en kollegas son som efter en halv dag på kontoret med sin mamma konstaterar att "Jaha, det här var ju inte så jobbigt. Jag förstår inte hur det kan vara så mycket att göra här". Hans intryck var väl i princip att vi hämtade papper i skrivaren och drack kaffe.

Fast det är ju nog så jobbigt, när jag tänker efter...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela