Simskolan - premiär

Publicerad 2013-09-08 20:34:48 i Hur gick det här till?

Jag åkte dit med en tjej som var som vanligt. Gissar på att hon varit så taggad den senaste månaden att det gått över. Jag åkte hem med en tjej som växt ett par decimeter.
 
Jag hade föreställt mig en mjukstart med som "hej, här är poolen med vatten och nuuuuu ska vi doppa tån. Bra alla barn! Nu provar vi att..." Jag hade fel. Det var uppvärmning, sedan på med flytpuffar och platta och flyta på magen, doppa huvudet och hoppa från kanten. Hårdstart! 
 
Hon vill sluta på dagis och för alltid och alltid och alltid i all evighet vara på simskolan.
Jag stod vid poolkanten med tårar i ögonen och skyllde det på kloren men... jag ljög. Den lilla fröken är inte liten längre. Stor, euntisiastisk och hälsosamt cool. En cool fröken!
 

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-09-08 22:29:54

Underbart!
Man blir både stolt och skrynklig i hjärtat när de växer på det viset!

Svar: Precis just så är det :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela