Uppfinnarna

Publicerad 2013-10-06 10:00:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Scenariot.
Jag står i köket. Det hörs tissel och tassel i hallen.
 
- Hi hi hi!!! Vi har gjort det!! Vi lyckades!! Mamma, kom och titta!!!!
Vi har uppfunnit en super bra grej!
- Åhhhh... Varfö...? Vad är det?
- Det är en häst som står på huvudet!
- Är det hästen som är uppfinningen? Gör den någonting?
- Ser du inte att den står på huvudet?
- Såklart... Det ser jag ju...?
- Ja? Hästen står på huvudet! Vi har uppfunnit en häst som står på huvudet!!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-10-06 11:10:21

tänk när dina barn blir stora.
och kan läsa igenom allt detta du har förevigat.
fortsätt så, jag önskar jag visste mer om min barndom :)

Svar: Tack!
Det var därför jag började blogg, som en dagbok för mig för att komma ihåg och även för dom att läsa sedan.
Berndtsson och Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-09 13:17:39

Nobelpriset!

Svar: Får omyndiga ta emot nobelspiset? Hoppas inte det för som föräldrar måste det vara obligatoriskt att det blir jag och äkte mannen som står där och tar emot pris ochhåller inspirerande tal i snygga klänningar. Eller i alla fall jag i en snygg klänning. Tror inte att han blir snygg i en klänning hur snygg klänningen än är...
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela