Ett nytt bygge

Publicerad 2013-10-09 19:00:00 i Vardagsliv

Hon har hittills inte visat upp något intresse för att bygga med lego, duplo, klossar, kaplastavar, burkar eller andra väntade byggmaterial. Jag har varit den som byggt och hon har varit projketledaren. Hon har pekat på var tronen till slotten ska stå, hur höga portarna ska vara och vilka färger som sängen ska byggas i. Jag har byggt, byggt och byggt. Jag gillar att bygga...
 
 
Det slog mig inte förrän igår att det har varit så. För igår stod plötsligt den här kreationen skapad av henne på bordet.
Fröken var nöjd och att det inte slagit oss förut... Det har helt enkelt varit för lite prinsessa i klossarna. Men å andra sidan, varför måste du gilla att bygga saker bara för att du är barn? Någon måste ju ha en vision för hur det ska se ut.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-09 22:23:22

Mycket konstnärligt. Och lite oväntat.

Svar: Dessa nyfunna byggklossar dyker nu upp lite varstans i huset i olika formationer. Mest oväntade stället var när de stack upp mellan soffkuddarna.
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela