På spåret

Publicerad 2013-11-26 20:51:00 i Vardagsliv

 - LUXEMBURG!!! DOM SKA TILL LUXEMBURG!!! Kom jag har pausat, h-h-h-h-örde du att jag sa Luxemburg? Det är fortfarande på tio poäng och de har bara sagt e-e-e-e-n mening.
 
Jag stammade fram min enusiasm till den äkte mannen som kommit in i sovrummet där jag tittade på På Spåret på SVT Play. Fröken som sov bredvid mig satte sig yrvaket upp men dåsade snabbt tillbaka till slummer.
 
Ni kanske är sådanadäringa som klarar av ordsvängerierna i programmet och ehum... är sådana som i sömnen kan peka ut var Galapagosöarna ligger. Jag är inte en av er. Icke alls! (men efter en googling vet jag nu att öarna tillhör Ecuador)
 
Inte ens när På Spåret var på väg till min hemstad Uddevalla för ett par år sedan kunde jag knäcka gåtorna förrän de kom till tågstationen och jag kände igen mig.
 
Men nu, NU, har jag tagit min första tiopängare. Min första tiotaggare, och jag kom på det före både dressinen och första klass!
(MOT LUXEMURG! Det borde finnas ett märke för sånt här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela