Scones och Hello Kitty

Publicerad 2013-05-26 23:06:00 i Vardagsliv

Det bakades scones på Bolibompa i helgen. Något som gick hem stort hos barnen. Det var det som blev det stora samtalsämnet under dagen. 
 
- Kan vi baka scones idag mamma? Snälla mamma, du är min absoluta favoritmamma!
- Men jag har ju sagt att vi ska baka det hur många gånger som helst nu. Vi ska baka det ikväll.
 
Vi tog en tur på stan för att köpa täckduk (jag har tröttnat på allt ogräs som härjar vilt bland buskiga buskar). Under ett tillfälligt besök på akademibokhandeln sprang vi på dessa muggar och när den lille mannen på eget bevåg bestämmer att han vill dricka välling ur en mugg, vi har spenderat lite över en miljard kronor på nya proppar till vällingflaskorna då han biter sönder dom (kanske inte riktigt en mille men nästan) då köper man vad det än är har pekar på...
 
Och visst är dom fina? Lillfröken blev så glad att hon studsade för Kittymuggen med blommor på.
 
- Åh!!! Den kommer att vara perfekt till scones!! Helt perfekt mamma!!!!!
 
Så. Vi åkte hem. Det blev kväll och det blev sconesdags.
 
Och se. Lillfröken tog en tugga. Den lille mannen  delade på sin. Och ja...Har man laddat en hel dag blir det kanske lite tomt när det väl kommer och visar sig vara mjöl och smör. Gott men ändå bara mjöl och smör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela