Markduk och picknick

Publicerad 2013-05-27 17:04:00 i Vardagsliv

Vi var laddade den lilla fröken och jag! Nu jäklar ska våra rabatter bli representativa. Eller åtminstone ha ett utseende som vi inte skäms för. Jag nöjer mig med det! Saken är den att alla mina blomsterkunskaper försvinner så snart blomman kommer innanför ett staket. 
 
Men vi rensade ändå, gick på känn och såg till att rabatten fick fina former. Sedna var det dags för picknicklunch. Just som lillfröken hade lagt ut filten på gräsmattan kom regnet. Regnet strilade ned, inte mycket men tillräckligt för att inte ha pickninck ute och tillräckligt för att vi inte ville hänga i buskarana längre. Det blev picknick i köket och outrullad markduk.
 
Och när det kommer till det stora hela. Hur farligt är det egentligen med bulliga maskrosor i massor? Inte alls.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela