Förskolans Dag

Publicerad 2013-05-15 20:46:44 i Kalasdags

I morgon firas det för full, det är Förskolans Dag och just vår förskola kommer att ha en maskerad för alla som vill klä ut sig och temat är Astrid Lindgren. Idas sommarvisa och andra Lindgrenvisor som jag inte kan namnet på (och You) har sjungits flitigt vid middagsbordet och lilla fröken får tunghäfta när hon ska berätta hur roligt hon tycker att det här ska bli. Prinsessorna har besegrats av den nya idolen Pippi Långstrump. Bilden i sig är ett enormt bevis då hon aldrig någonsin tidigare har ställt upp poserande på en bild. Kanske, nja och inte riktigt så men det är lika sällsynt att hon står still framför kameran som att se en levande grip. 
 
Den lille mannen vill klä ut sig med fjädrar och jag letar febrilt i min Astrid Lindgrenkunskap efter fjäderbeklädda karaktärer. Har du någon idé?
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-05-16 21:56:39

Tengil! Lyckades googla fram att han har en hjälm med lila fjäderbuske. http://sv.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B6derna_Lejonhj%C3%A4rta


En trevlig karaktär att klä ut sig till.

Svar: Tengil var min idé sent igår kväll också. Hittade dessutom en riddartröja i svart och lila längst ned i utklädningslådan men den lille mannen ångrade sig och "jag vill bara vara som mig själv". OK, ingen Tengil, och jag måste erkänna att jag var lite besviken. JAG hade velat klä ut mig till Tengil och varit med på förskolan idag med risk för att skrämma livet ur några barn. Men jag hade varit så häftig. Säkert häftigast av alla barn...
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela