Utflykt i Hjorthagen

Publicerad 2013-03-31 19:30:00 i Lyxliv

Är man i våra trakter är ett hett tips att avvika en stund från stan och ta sig ut till Hjorthagen som ligger runt udden till slottet. Man behöver inte ta sig runt hela slingan, det räcker med ta sig ett par hundra meter in i parken och bara njuta av alla uråldriga ekar, fantastisk vy övr slottet och den lilla villan som man går förbi när man går djupare in i parken. Har man tur får man även se hela kronhjortsflocken som huserar där inne. 
 
Det var strålande solsken och vi packade picknickryggsäcken, leksaksryggsäcken och allt annat en småbanrsfamilj tar med sig. Ni som har barn förstår precis vad jag menar, ni som inte har barn så är det lättast att beskriva det med vår stora kombi är fylld till bristningsgränsen när vi åker ner och hälsar på mina föräldrar på västkusten. Och då packar jag minimalt och handlar hellre gummistövlar på plats om det skulle behövas än att packa ner dom. Vänta och se ni bara... vänta och se!
 
Hur som helst. Det blev en lång pickninck för mig i solkskenet. Det blev en lång springa-, klättra-, leta bajs och pinnar etc för barnen.
 

Kommentarer

Postat av: isola

Publicerad 2013-04-02 17:11:16

Superfina bilder:)

Svar: Tack! Hjorthagen är ett tacksamt motiv :)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela