Lika - Olika

Publicerad 2013-03-17 21:59:00 i Småprat

Vid tandborstningen.

- Mamma. Vi är lika. Vi har rumpor båda två.
- Ja det har vi. Alla människor är lika ut men olika ändå, även om dom flesta har två armar och två ben och en mage och så. Men det finns människor som bara har en arm eller inga armar. Några har ben som inte fungerar så bra så att dom måste sitta i en sådandär stol med hjul på som farfar gör.

(fröken tänker en lång stund och säger med sin mest allvarliga röst)

- Men hur gör dom då?
- Vilka, dom som sitter i rullstol?
- Nej bläckfiskarna. Dom har ingen rumpa alls. Var bajasar dom egentligen?

Klassiskt exempel på när jag HELT missat poängen.

Det är nu allvetartomten skulle dyka upp ur handfatet och

- Jo min vän. Bläckfiskar...

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-19 19:58:59

Alltså... hjälp mig! Dagens garv.

Och förresten har jag inte heller någon som helst aning om vad bläckfiskar gör med sin avföring.

Svar: Och hur jag än googlar så hittar jag inget bra svar. Mycket om klumpar och sugproppar och jetdrift, men inget bajssvar.
Berndtsson & Lundström

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-20 23:24:21

Haha! Helt logiskt!

Svar: Jag borde ha förstått!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela