Jogmaya wolf, alternativ rubrik: kära Lyckoland

Publicerad 2013-03-28 08:15:00 i Lyxliv

Det luktar så fantastiskt gott i vårt kök nu. Jag vill inte lägga in den fina påsen i skåpet där jag har teerna. Den får liggakvar och bara dofta. Mmmmm...!
 
Jag har grunnat och grunnat på hur jag ska göra det här inlägget till det bästa inlägg som jag skrivit. Vi vet alla vid det här laget att jag är ingen skönskrivare, är en usel korrläsare och lätt virrig. Men jag skriver från hjärtat och då kan det inte bli fel. Here we go!
 
I måndags låg det ett paket adreserat till mig i vår postlåda som jag inte visste vad det var. Det var ingenting jag hade beställt och, som sagt, det luktade fantastiskt gott! Linn som driver Lyckoland (ett absolut läsmåste!) hade skickat ett te till mig. 
 
Linn och jag har aldrig träffats. Jag minns i ärlighetens namn inte riktigt hur jag hittade till henne, tror att det var via startsidan på blogg.se. Sedan jag upptäckte henne är jag en ständig följeslagare av henne blogg och jag sticker ut näsan och påstår att hon är en av mina.
 
Jag blev otroligt glad och faktiskt lite rörd över paketet med te. Kika in hos henne och scrolla ner till inlägget "Tea Talk" så kan ni läsa om hennes favortiter. Men det som gjorde mig allra mest glad var att en person som aldrig träffat mig har:

• kommit ihåg att jag kommenterat just det inlägget
• kommit ihåg just vilket te jag kommenterat
• gått ut på stan och köpt det
• googlat upp min adress
• skrivit ett kort
• frankerat och lagt paketet på lådan
 
Otroligt! Till lilla mig!
 
Tack kära Linn! Du har gjort världen finare och gladare och det här är någonting som jag aldrig kommer att glömma. Någonting som jag har packat ned i mitt hjärta.

Kommentarer

Postat av: Eva Trillian

Publicerad 2013-03-29 10:00:40

:) Och jag blir glad bara av att läsa om det! :) Tänk så många fina människor det finns!

Svar: Hon är fin i själen den däringa LyckolandsLinn!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-30 00:37:12

Nästan lika fin som du, verkar hon vara! <3

Svar: Sötnos!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-30 11:15:45

Men vad du är härlig! Och det var fint att du tog det så, som jag ville att du skulle ta det, och inte som att jag är en läskig stalker... För det är jag inte, även om jag precis som du skriver är stamgäst här.

Jag kunde liksom inte släppa att du läst mitt inlägg och sedan gått ut på stan för att leta efter ett av de teer jag skrivit om, men inte hittat det. Nä, det var helt enkelt ett för sorgligt öde.

Var lite nervös dock för jag lyckades googla fram två olika adresser på ditt namn i din stad (plus att jag inte visste vilket efternamn jag skulle söka på), men jag gick på intuitionen och det funkade ju :-)

Svar: Om jag skulle välja stalkare skulle det vara någon som du. Någon som lagar vegetarisk LCHF, tar fantastiska bilder, har mindfullness inbyggt i ryggraden och är en pysslerska med betyg stort A.Teet är för övrigt fanatiskt gott och vi är ständiga kompanjoner på kvällarna, Jogmaya Wolf och jag. Tack igen!!! Blir fortfarande glad när jag tittar på påsen :)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela