Gummistövlar

Publicerad 2013-03-27 16:52:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Jag har fått frågan varför jag går i gummistövlar trots att det inte regnar ute. Dels är de mjuka och sköna och jag gillar dom men mest av allt är dom praktiska.  Bilderna som ni nu kommer att se är tagna under en minut.

Utan gummistövlarna hade jag ännu stått där i kanten av valfri vattenpöl utan att få tag på den lille mannen som fullkomligt och urskiljningslöst älskar vattenpölar.  Nu, när lämplig tid (enligt mig, inte på något vis enligt honom) har gått, kan jag helt enkelt gå ut i vattenpölen och hämta en arg och protesterande liten man som inte förstår varför jag inte vill stå kvar och titta på.

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-03-28 07:26:32

Haha! Förstår precis! Stövlar - en mammas bästa vapen ;)

Svar: Bästa, bästa! Funderar även på att införskaffa mig en liknande galondräkt som den lille mannen har. Undrar om de kommer i M eller om det blir dykardräkt?
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela