En förmiddag med den lille mannen

Publicerad 2013-03-23 12:27:00 i Vardagsliv

Soffhäng framför Bolibompa medan frukost dukas fram.




- Jo mamma, det ÄR en spade...
- Nej det är ingen spade, du får inte gräva i osten med den. Det är en osthyvel.
- Titta inte nu, och låt mig vara ifred.
- Om jag blundar, kommer du att gräva i osten då?
- Ja, titta inte nu.

 
 
Kitteljage.



Han fixade fika till sig själv och syrran. 
Jag var inte bjuda för han "fåjj fassit inte leka med den däjj kaffebjyggajen" 



Ballongtävling.
Jag förstod aldrig tävlingsdelen men om man förlorade fick man inte slottet.
 
 
 
 
 
 
Konstaterade lätt besviken att Tineglingvingarna inte fungerade. 
Men kom fram till att rida på lilla Åskan
(hästen och även han ibland heter så) är bättre.
 
 
 
12.01 - Slappar framför film efter pannkakslunchen.
En lunch som för övrigt vägrades att ätas med bestick, han åt med en slickepott. Kladdig
are och svårare men vad vore livet utan utmaningar?
 
 
 
12.05 - Zzzzz Zzzzzz zzzzzzz....!!.....

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-23 23:39:53

Det är till att leva hårt! Klart man blir trött.

Svar: Mycket trött. Jag har knäckt koden nu... Går jag ifrån honom när han är trött somnar han direkt. Är jag kvar hos honom somnar jag, inte han, oavsett tid på dygnet.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela