Jaga efter sina drömmar

Publicerad 2013-07-07 21:27:00 i Älskad musik

Jag och den blivande äkte mannen för ett år sedan utanför Globen.
Utan den blekaste aning om vad som väntade mig.
 
Idag, för ett år sedan strax efter kl 20.00 hade bandet X slutat att spela i Globen. Jag hade aldrig hört talas om dom och det var inget jag kände att jag missat. Varken då eller nu. Urkass ljud och låtar jag inte hört. Det vi alla väntade på i det fullsatta Globen var att det band vi köpt biljetter för att se skulle komma upp på scenen. För ett år och tjugo minuter sedan kom dom upp på scenen och tre timmar senare var konserten över.
 
Och jag var förändrad.
 
Jag har alltid gått till musiken när jag har behövt någonting. Musik förstärker, försvagar, hjälper, peppar och förklarar för mig. Den får mig att glömma och att minnas. Jag rör mig över alla genrer även om rocken ligger mig varmast om hjärtat. Det som är viktigt för mig är att det finns en tanke. Att det finns en mening bakom ackorden och basgångarna men framför allt texterna. Det är viktigt för mig. Vad är viktigt för dig?
 
För mig har det här bandet allt. På riktigt. Allt.
På något vis blev saker och ting självklart när dom där tre timmarna konsert var över.
 
Hur? Ingen aning! Det bara blev det.
 
Att vara där man är just då, att inte vara rädd för det okända, att fortsätta jaga efter sin drömmar, att ifrågasätta, säga nej, att se bakom ytan, att inte vänta utan att göra nu. NU! Om inte jag ser till att jag får leva som jag vill och få uppleva mina drömmar, vem ska då göra det åt mig? Det ansvaret vill jag inte lägga på någon.
 
I am mine.
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-07-12 22:08:57

Bra skrivet! Passar mig som hand i handske i den fas jag befinner mig i just nu. Att ta ansvar för sitt liv och att våga. Jag vägrar vara feg längre.

Och musik. Precis så tänker jag också. Använder den som en förstärkare av känslor, och de flesta känslor behöver få komma fram vid något tillfälle, vilket betyder att många olika typer av musik får plats i mitt liv.

Svar: Tack. Det är läskigt att inte vara feg, men att gå runt och inte våga och vänta tills i morgon är ännu läskigare och ska man se det krasst är det ganska trist. Just därför har jag anmält mig i en kurs i kinesiska. Jag har länge velat kunna tala kinesiska och hur ska jag lära mig det om jag inte lär mig det?
Det är först på senare år som jag insett hur mycket jag behöver musiken och på hur mycket den hjälper mig i allt. Får se om den kommer att hjälpa mig i pluggandet :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela