Fas "HÄST"

Publicerad 2013-07-28 17:16:00 i Småbarnsföräldersyndrom

En period vägrade den lilla fröken att svara på tilltal om hon inte titulerades som Törnrosa. Hon var så envis med sitt Törnrosa-jag att till och med dagis gav upp och kallade henne Törnrosa. Fasen inkluderade även prinsessklänningar och tiaror.
 
Nu har den lilla mannen gått in i sin egna fas. Har era barn också gått igenom hästfasen?
Är ni osäkra kommer här en checklista:
 
• Tilltal svarars med ett glatt gnäggande. 
• Barnet tillbringar den mesta av sin tid med att gå runt på alla fyra,
  helst med en docka på ryggen.
• Bestick blir överflödiga då hästar visst inte använder bestick.
• Den tid som tillbringas på två ben tillbrigas galopperande.
 
Tre av fyra "JA" och ni är/har varit med om fas "HÄST".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela