Ett icke sovande barn

Publicerad 2013-07-20 22:40:00 i Hur gick det här till?

Rutinerna har kasserats redan första semesterveckan. Middagslurar på maximalt trettio minuter har blivit eftermiddagslurar på dryga timmen/timmar. Men idag har den lille mannen bara sovit en kvart på dagen.

- Toppen! Tänkte jag, då kan jag packa relativt ostört ikväll inför hemresan imorgon.

Men här sitter vi, den lille mannen och jag. Klockan är i skrivande stund 22.28 *piiiiiiiiiiiiip*. Jag är trött, han diskutera med mjukishästen hur långa armar han inte har. Klockan 22.26 förstod jag varför han har motat John Blund i grinden. Det är ju nästintill fullmåne...

Har ni problem att sova då? Ni som blir mer vargalika och ränner runt i skogen varje fullmåne behöver inte svara. Misstänker att ni inte sover så bra.

//hon-som-ÄNTLIGEN-sitter-bredvid-en-sovande-liten-man-och-tittar-på-Hemlock-Grove

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-07-21 08:57:56

Nja månen har vi inte märkt någon effekt av, men vi har fått begränsa sömnen på dagen annars e det hemskt att försöka få sonen att sova om kvällarna.

Svar: Samma här men han är svår vid fullmånen. Vi andra sover som stockar oavsett. Allt som oftast även oavsett tid på dygnet :-)
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela