Det är krig i vår trädgård

Publicerad 2013-07-08 14:00:00 i Vardagsliv

På ena sidan finns:
Undertecknad
Styrkor:
• envis
• seg
• envis
• verktyg
• ihärdig
• envis
(kommer inte på fler synonymer för envis just nu)
 
Svagheter:
• okunskap
• gassande sol
• intressebrist
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 
På andra sidan finns:
Trädgården och dess ovälkomna växtlighet
Styrkor:
• många tusen års erfarenhet
• trassliga rötter
• stort antal
• envishet
 
Svagheter:
• inga direktanfall
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 
Segern i det första slaget gick till mig. HURRA!!!
Men jag anar att slaget inte är över ännu... Jag kan höra hur maskrosorna tisslar och tasslar med annat ogräs under markduken.
 
VINNAREN!!!!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma - mamma till Olivia

Publicerad 2013-07-08 20:15:25

Vilken himla härlig blogg du har! :-)

Svar: Tack snälla :-)
Berndtsson och Lundström

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-07-08 20:56:06

Jag har kämpat samma krig här hemma, i mitt fall fanns en massa myror med och kämpade.

Svar: Huvva! Hos oss är det (än så länge) bara ofrivillig växtlighet mot mig. Och ännu har markduken hållit vad den lovat...
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela