Julgransplundring

Publicerad 2013-01-06 21:46:00 i Vardagsliv

Vi är piggare och har börjat att vagga in oss i rutinerna som drar igång i morgon. Så även bloggrutinerna, det kliar i mina fingrar! 
 
När jag kom hem efter jobbet i fredags så var huset belamrat med julpynt och kartonger och barn (ja, de var bara två men två speedade barn ser ut som fler) lite överallt. Den store mannen och barnen hade julgransplundring, utan mig... Oh!! så skönt att själv slippa bära ut det hysteriskt barrande trädet. Han deklarerade med en förvånannsvärt myndig stämma 

- Jag håller på att sortera allt pynt nu. Rör ingenting!
 
Ha HA! Min Mental Note-plan fungerade som planerat.

Lillfröken omdirigerade de få prydnadssaker som finns i huset när det inte är juletider till sitt rum och den lille mannen han... han... ehm, han... ja, vi vet inte riktigt vad det var han höll på med.

Kommentarer

Postat av: Queen of Kammebornia

Publicerad 2013-01-09 09:42:57

Vilka härliga lekbilder!

Svar: Vem behöver leksaker egentligen, det är pynt som är roligt!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela