Det viktiga klädvalet

Publicerad 2013-01-10 22:23:00 i Småbarnsföräldersyndrom


Och i det viktiga klädvalet finns det några regler att hålla sig till (i inbördes oordning)
1. Rosa, vi pratar helt rosa. Inga streck, prickar eller blommor.
2. Någonting som Törnrosa har på sig. Det kan vara det Törnrosa har på sig när hon plockar blommor, diskar eller är ute och leker eller vad nu vi kommer på för tillfället för att få den lilla fröken att ta på sig kläderna.
3. Det måste vara en klänning, en lång klänning.
4. Det bör heta någonting med princess/prinsessa.

Vi blivit ganska duktiga på att sälja in kläder som inte riktigt passar in i de fyra gyllene reglerna. Jag vill självklart påstå att jag är bättre på det här än den store mannen och mitt bevis följer här. 

Diskussion mellan den lilla fröken och den store mannen vid påklädningsdags.
- Jag vill inte ha dom!
- Men dom är ju jättefina... (misstag nummer 1 - osäker röst)
- Jag. Vill. Inte. Ha. Dom.
- Jomentitta... det är en prinsessa på (misstag 2 - han tittade inte på underkläderna som diskussionen handlade om. Det var en katt på, inte en prinsessa)
- Neeeeeej, det är det inte!
- Men jo titta det står ju (misstag 3 - tröttläsning, han klarar sig undan på att hon inte kan engelska) "cut like a mummy"

Här kommer jag in.
 
- Älskling, vad sa du att det stod?
- Ehm... "Cut lika a mummy...", eller va? Nej men oj, nej inte "klippt mumie". 
 
Och jag undrar ännu varför någon designer skulle skriva "Klippt som en mumie" på underkläder till småtjejer.

Resultatet
Den store mannen fick gräva fram ett underkläder med ett faktiskt Törnrosa tryck på.

Lilla fröken vs. den store mannen
1-0

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-01-10 22:54:57

Haha! Han får vara lite mer med, tror jag bestämt! Kram

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-01-10 23:09:55

Haha! Hur kan man läsa så fel?! :-)
Visst blir man bra på att formulera sig när man har trilskande barn ;-)

Svar: Ja, det måste finns någon form av diplom för det :)
Berndtsson & Lundström

Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHF

Publicerad 2013-01-11 09:45:42

Känner igen det där. Ingen större mening att försöka påverka klädvalet utan bara att ge med sig :-)

Svar: Surrender is the key ;)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela