A day in life

Publicerad 2013-01-25 18:09:00 i Vardagsliv

Såhär har vår dag varit:
Vi försov oss idag, men det hindrar inte familjens fashionista att spendera lång tid framför spegeln. Underligt nog var vi ändå i tid på förskolan.
-19C = pälsmössan på och värmande musik i öronen.
Det var inte så varmt inne på kontoret heller så stövlarna fick hänga med hela dagen.
Kontorsvyn. Inte så illa!
Skrivbordslunch.
15.00 och dags att bege sig till förskolan för att hämta lintottarna.
Lintottar hämtade...
...för en gångs skull hämtade utan att de grät när jag kom.
Annars brukar jag behöva jaga, slita och bära dom hem. 
Lillfröken hade skrivit ett recept som hon ville att vi provade. Det är spagetti och pannkakor och fina färger att titta på medan man lagar mat. Jag gjorde min egna version av receptet och slängde ihop en pizza.
Fredag innebär mys och lite snacks och att barnen får somna på soffan. Mest för att jag alltid somnar när jag måste lägga dom båda själva som jag måste på fredagarna och jag vill INTE missa "På Spåret". Och vips höjdes min medelålder med en sisådär 20 år.
 
Trevlig fredag, vi ses i morgon!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-01-30 17:23:32

Avundas dig din kontorsvy! Själv blickar jag ut över ortens bruk med dess charmiga bebyggelse som spänner från tidigt 1900-tal till nyskapande 70-tal.

På Spåret, ja... Då är jag också sisådär 20 år äldre än körkortet visar.

Svar: Du får se din vy som en historisk arkitektorisk vandring helt enkelt. Eller skaffa valfri enorm plansch att tejpa upp över fönstren :)
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela