Vabruari - dag 2

Publicerad 2013-02-07 13:19:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Hurra! Han mår bra!
Han var hängig ända fram till igår kväll. Han sov mycket under dagen, precis som sin pappa och sin syster. När dom blir sjuka så sover dom, sover och sover och sover och vaknar friska och feberfria. Sist fröken var sjuk sov hon glödhet i ett dygn och vaknade frisk. Smidigt!
 
Under natten har det kommit nästan några kilometer snö. Kanske inte så mycket men det känns så. Fröken tog den sedvanliga pappataxin till förskolan och den lille mannen tog med mig ut för diverse bestyr ute i snön.
Jag skottade fram bilarna. Den lille mannen gjorde snöänglar snöfåglar snötigrar snöhästar.
Sedan var det dags för lekparken.
 
Lite snö är inget hinder för en gungfantast.
 
 
 
Alla typer av gungor fungerar.
 
 
 
Plötsligt försvann han, hmmm var kan han vara??
 
 
Efter en timme på en översnöad lekplats var det lunchdags.
Men det var bara jag som tyckte att det var en bra idé.
Efter 10 minuters surandes bakom snöskoveln kom han till slut in.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela