Kära Anna på Torget

Publicerad 2013-02-22 17:21:02 i Vardagsliv

Take Away kaffet, en produkt minst lika viktig som HLR.

Tiden innan Bolibompa börjar sina morgonsändningar är en tid jag aldrig haft en önskan att uppleva då jag alltid misstänkt att de börjar sända låååångt innan valfri tupp gal. Inte så att vi pratat om det den lille mannen och jag, men han har visst länge varit nyfiken på hur världen ser ut just då. 

Sagt och gjort slet han upp sin arma moder strax innan 05.00 snåret. Det var mörkt ute. Det rullade testbild på TV, han var pratglad och jag kunde därför inte smygsova i soffan.
 
Kaffet har idag hållt mig vaken.
Take Away kaffet från Anna på Torget räddade dagishämtningen och håller mig just nu upprätt. 

Tack Anna!
Tack Magnus!
 
Over and out.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-02-22 17:58:13

Undrar om det var fullmåne eller nåt i natt? Fyrbarnsmamman på jobbet vittnade om att hennes två största först hade gått upp vid fyra-snåret för att titta på teve, och sedan hade hon hittat dem igen en timme senare, med målarbok och kritor i högsta hugg.

Svar: Kan det vara så...? Jag trodde inte på det där med att vissa inte kunde sova ordentligt när det var fullmåne osv... Jag kan sova överallt hursomhelst. Men sedan den lille mannen kom till världen så är det bekräftat. Det är inte humbug eller mentalt. Han sover som en kratta när det är fullmåne (OCH nätterna strax innan). Han bökar, är orolig och håller sina föräldrar som faktiskt kan sova vakna med allt knölande.
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela