DIY - gone wrong

Publicerad 2013-02-09 13:05:57 i DIY

Inspirationen för mitt pimpade iPhonefodral hittar ni vid 2.03 i den här videon. Grundidén var korsstygn, det kan till och med jag brodera. Jag broderade men jag fick inte till hur jag skulle fästa det. Tejp höll inte, klister blev inte bra då jag inte fick till någon snygg kant på själva tyget. Men då... en

SNILLEBLIXT!!
 
Jag kan ju rita korsstygnen - strålande!! Jag skrev ut texten i rätt storlek, tejpade på den på fodralet och markerade alla mötespunkter med en nål. Den väldigt skarpögde kan se mönstret på den högra delen av fodralet. Sedan kom misstagen.
1. jag tänkte inte på att använda en vattenfast penna = superkladdigt efter 1 minut i väskan.
2. jag använde för grov spets på pennan.
3. den översta textdelen var lite för pyttig.

Nu behöver jag se mig om efter ett nytt iPhonefodral utan punktering och kladd. Tips på snygga mottages tacksamt.

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-02-09 14:23:59

You live and you learn... Synd att det inte funkade, idén var ju bra. Tyvärr har jag inga tips på skal, för jag använder just nu en Sony Ericsson från 2006. En av de fina grejerna med den är att man kan tappa den i golvet hur många gånger som helst utan att den slutar att fungera. Behövs inga skal. Den är odödlig.

Svar: Fröken har en liknande och leker med och den är verkligen odödlig. Batteriet fungerar fortfarande efter X många år utan laddning. Helt fantastisk!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Tobias

Publicerad 2013-02-09 16:41:06

Det finns fodral gjorda för att brodera på. Så slipper du krångla utan kan bara sy direkt i fodralet :)

Säljs tex på: http://www.coolstuff.se/NeoStitch-iPhone-fodral
(Hemtex o andra ställen säljer nån bugetvariant av den där som inte är så bra) Sen har det kommit ett skal är du även kan brodera runt kanterna: http://connectdesign.co.kr/front/php/product.php?product_no=170&main_cate_no=1&display_group=2

Svar: Tobias! Du har alltid räddat mig och så även nu.Fodral beställt!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Tobias

Publicerad 2013-02-13 09:27:25

Alltid? Kul! Även jag har pysslat om mitt fodral och bloggat om det :)
http://www.365slojd.se/projects/563-brodera-ett-fodral-till-din-iphone

Svar: Alltid. Nästan. Ofta!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela