Inkokta krusbär

Publicerad 2013-08-01 22:52:00 i Lyxliv

 
I vår trädgård finns det:
• 2 stycken äppelträd med mycket goda äpplen.
• 1 stycken päronträd med färre men smaskiga päron.
• 1 stycken enormt körbärsträd där vi njuter av blommorna och fåglarna av frukterna. Bären sitter så högt upp att vi bara når en promille.
• 2 stycken ordinära vinbärsbuskar.
• 1 stycken sjukt plommonträd.
• 1 stycken krusbärsbuske.
 
Denna krusbärsbuske har röda goda krusbär och producerar även den massvis av bär. Tydligen är total ignoration tricket. Men vad gör vi med alla krusbär? Vi har bara idag ätit upp närmare en liter och det syns inte att vi plockat några bär på busken.
 
Idé!
 
Den här godingen ligger på soffbordet för att den är så fin, den måste ha några tips. Jo, jag tänkte så...
  
Tips fanns, till och med specifikt för krusbär. HURRA! Inkokta krusbär - YUMMI!!!!

Vänta nu... Inkokningsapparat?
Efter en kik i källaren där vi har alla möjliga och otänkbara köksmaskiner och hjälpmedel hittade jag noll stycken "vanlig inkokningsapparat". Jag hittade inte en "mindre vanlig typ på inkokningsapparat" heller.
Äsch, vi ses vid krusbärsskålen.
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-08-02 20:11:38

Krusbärskräm!!! Fantastiskt gott!!!

Svar: Du som är en gudinna i (bland annat) köket, har du ett recept tips :-*
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela