Den perfekta bröllopspresenten

Publicerad 2013-08-29 10:00:00 i Bröllopet

Vi hade (nästan) ingenting med vår bröllopsfest att göra, den tog våra nära och kära hand om. Vi den äkte mannen fixade maten och sedan behövde vi bara dyka upp. Så borde alla ni par i giftastankar göra, langa över all partyplanering till några som känner er utan och innan. Stressfaktorn blir lika med noll! 
 
Nu till kontantan av själva blogginlägget. 
 
När vi kommit till festen och hälsat klart på alla så såg vi att det stod tre canvasdukar uppspända vid entren. Bredvid stod ett bord med penslar och färger. 
 
Efter korsförhörning av väl valda gäster (då systrarna vägrade säga) var det egentligen ganska självklart. Alla som ville fick under kvällens gång måla på tavlorna till oss. "Kul" tänkte jag och när jag gick ut många timmar senare för att kika på tavlorna och hämta luft så var min tanke "FANTASTISK!!!"
 
Det blev inte bara tre fantastiska konstverk. Det blev tre tavlor som gör att jag tänker på mina vänner varje dag. När jag ser jordgubbarna tänker jag på Johanna, kaffekoppen är Sina och mustascherna uppe i högra hörnet som började som måsar är tre grabbar som... njaeee... den historien håller jag för mig själv. Hjärtat är Anna och mobilen som blev en rymdgubbe är Erika. Sandras paragraf blev förvandlad till en mask och så fortsätter det. 
 
Vi upptäcker nya saker varje dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela