Bröllopsvecka - måndag. Klänningar & hår

Publicerad 2013-08-05 22:13:00 i Bröllopet

På fredag är det dags för min blivande äkte man att få sin fru. En fru som är jag och veckans tema kommer självklart att gå i våra bröllopsförberedande steg. Nytillkomna kan läsa ikapp HÄR.
 
Oroväckande lite nerver ännu. Allt börjar falla på plats och idag var det dags att hämta klänningarna.
Jag hade missbedömt mig ganska grovt och båda klänningarna jag beställt var för stora för mig. Läskigt att lämna infrån sig dom med vetskapen om att någon ska klippa och sy i mina fina klänningar, men då min sykunskap sträcker sig till att jag vet hur man byter från raksöm till sicksak på symaskinen är alla alternativ än att jag ska sy själv, bättre. 
 
Jag är lugn nu, det ser inte ut som hon rört dom och båda klänningarna sitter som gjutna på mig. Behöver ni en duktig sömmerska i mina krokar, maila mig så förmedlar jag med glädje och värme kontakten.
 
Vi har fixat håret idag också, jag och lintottarna.

Lintott 1.
 
Lintott 2.
 
Lintott nummer 1 var skeptisk till sitt första egna frisörbesök trots att det var moster som klippte. Men hon gav med sig om hon fick sitta hos trollet a.k.a. hennes mor.
 
Lintott nummer 2 gick inte att föreviga under sin första klippning då han protesterade högljutt och vilt fäktandes och hade en mindre intorkad lunch i själva lintottarna som behövde kammas bort.
 
Efterbilder på de båda har också varit svåra då de sprungit runt och blivit suddiga på varenda bild jag försökt få med dom på så ni får helt enkelt fantisera om hur fina de blev (jättefina!). Jämna kanter på fröken och styrsel på den lille mannens lockar.
 
Jag var duktig och stod still så här kommer en efterbild på mig. H-Ä-P-P-! Blond i vanlig ordning och med puderrosa och pudervita och något fler färger som jag inte minns i slingväg.
 
I morgon är det dags för leverans av dryck och blivande svärmor.
 

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2013-08-06 19:11:11

IIIIIIIh!!!! Jag blir alldeles pirrig när jag läser dina inlägg den här veckan :)

Svar: Oiiii, jag med såhär i efterhand :-)!!!
Berndtsson och Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela