Att gå emot strömmen

Publicerad 2013-08-14 18:05:31 i DIY

Det behöver ju inte vara så speciellt egentligen. Man är ju den man är och man gör ju som man gör. Det behöver inte handla om att kasta sig ut för klippan eller lämna allt för att påbörja någonting nytt. Det kan vara så litet som att ge pedagogerna på dagis en "HEJ"-present nu på höstterminen istället för en "TACK"-present på våren då de får så mycket annat. Så har jag gjort, en "HEJ"-present! 
 
Så.
 
En sensommarkväll 2013, närmare bestämt igår var det dags för mig att träda in i världen av godisbuketter. Jag har fått dom själva och de är söta på flera sätt. Hur gör man undrar du? Plättlätt!
 
Köp godis i lagom mängd och lite till. Provsmaka även några bitar så att du är säker på att godiset är gott. Köp med ett paket grillpinnar.
 
 
 
Trä upp godiset på pinnarna. 
 
 
Bind ihop det till en snygg bukett! Klart! Gott! Snyggt!
Vill man dessutom blogga om den fina godisbukett man nyss gjort är det bra att ta en skarp bild på själva buketten. Jag gjorde inte det, men jag tog en bild på min underhållning under själva tillverkningen. Jan Eliassons fantastiska sommarprat. Klicka på länken och njut, ät lite godis, trä upp lite godis på spetten och njut lite till av Jans berättelser.
 
Jan, du är min idol.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela