Vad har du ritat? Ser du inte det?

Publicerad 2013-04-06 06:23:00 i Småbarnsföräldersyndrom

Lillfröken har ritat teckningar till oss. Spännande!
Nu ska vi se vad hon ritat.
 
Första:
- En blomma, jag har stämplat med blomstämpeln.
- Jättefint! Vad är det andra?
- Det kommer jag inte ihåg. Det var jättelänge sedan jag ritade dom. Visste du inte det?
 
 
Andra:
- Åh, vad är det här då?
- Det är en segelbåt med en bassäng och en studsmatta. Och så simmar det fiskar under och det där är en haj (uppe i högra hörnet) och så är det en...? en..... ??? Ehm, en prinsessa!
- Såklart!
 
Jag kan vara partisk, men det tror jag knappast. Hon är ett modernt geni!
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-04-06 09:06:15

Picasso kan slänga sig i väggen. Rama in dem och ta en sväng till Moderna.

Men det är något alldeles fantastiskt med barn och deras fantasi, hur de kan se saker i det som vi andra kanske bara uppfattar som streck.

Svar: Den lilla fröken har mycket fantasi och lite tålamod :)
Jag brukar skriva på teckningarna vad det är de föreställer. Det är kul att gå tillbaka och bläddra i tillsammans med henne. En del har åkt upp på väggen också då de är ganska snygga!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela