Utställningstips i Karlstad - Nota Bene

Publicerad 2013-04-18 21:16:00 i Lyxliv

Ylva Halvarsson, den strålande vackra konstnären har funnits med i mitt liv sedan jag föddes och jag betraktar henne som min syster. Hon har alltid varit otroligt duktig på att uttrycka sig i bild och jag ritar ännu inte lika bra som hon gjorde när hon var tio år. Ylva är en sann naturbegåvning och idag har hon (äntligen!, som vi alla väntat) haft vernissage med några av sina tavlor. Såhär beskriver hon sin utställning.
 
Nota Bene
"Människor, ögonblick och betraktelser som passerat 
men ändå stannat kvar hos mig, för dig.

Så lever bilden vidare i frihet."
 
Tavlorna hänger på Best Western Gustaf Fröding Hotel & Konferens i Karlstad en tid framöver. Är du i Karlstad, eller i Värmland för den delen, så är Ylva Halvarssons utställning värt alla eventuella omvägar.
 
Och se, där hänger jag - skål!

Kommentarer

Postat av: Kikan

Publicerad 2013-04-18 22:22:48

Men WOW vad fina!!!!

Svar: Hon är duktig! Har alltid varit det. Det är så härligt med naturbegåvningar som bara gör!
Berndtsson & Lundström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela