Hos farmor

Publicerad 2013-04-20 21:52:04 i Lyxliv

Som sagt har barnen och jag varit i Sandviken medan den store mannen jobbat och hälsat på farmor. Katten på bilden har blivit en av den lilla mannens stora kärlekar (tillsammans med djur och motorcycklar) och katten har fått kramar och blivit klappad och fått lustfylld blickar slängda till sig. 
 
Vi tog en runda på stan idag och har i övrigt mest tagit det lungt. Trots vårkänslor och de första hittade tussilgorna har vi varit trötta, så trötta alla fyra.
 
Barnen från landet har befunnit sig mitt i smetan av Sandviken och har spanat på bilar och andra ombyggda volvos. Mycket spännande!
 
 
 
Vi passade på att fika på ett konditori som serverade enorma bakelser.
Tro det eller ej, men jag orkade bara en.
 
 
 
Den här. Jordgubbsmousse, smördeg och vaniljcréme.
 
 
 
Hos farmor regnar det så mycket inomhus att paraplyerna blir förvandlade till båtar och krokodilerna äter upp alla tår.
Hade jag vetat om det innan hade jag packat ned stålhätteskor till oss alla.
 
 
 
Hos farmor är det spännande att leka med knappar. Hade jag slängt fram en knappsamling hemma hade det inte blivit samma succé. Farmor har magiska knappar.

Kommentarer

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-04-23 21:48:21

Underbara barn-fantasi :)

Svar: Det är så kul att sitta och smyglyssna på dom.
Berndtsson & Lundström

Postat av: 2-barns-mamman

Publicerad 2013-04-25 22:19:36

Ja det är hur kul som helst! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela