Fototriss - Mys

Publicerad 2013-04-12 19:12:00 i Fototriss

Kikan som driver bloggen Hemma hos Kikan och jag kommer att starta en fantastisk trend med det som jag nu kommer att posta. Alternativt är det en trend som modemetvetna Kikan har koll på medan jag är hopplöst ute. 
 
Vi kommer under kvällen att posta en fototriss med temat "MYS" - tolkningen är fri. 
Enligt mig är jag och Kikan ganska lika. Vi har känt varandra sedan gymnasiet där vi gick i samma klass. Bloggande småbarnsmammor. Båda uppväxta på landet, flyttade till storstaden för att sedan flytta till landet igen när vi fick barn. Gillar kläder, brinnande miljöengagemang och boknördar. Vi har gått igenom glädje och sorg tillsammans.
 
Det ska bli spännande att se hur hon tolkar temat. 
Jag tolkar det såhär:
Croassianter. Närmare bestämt jobbcroassianter.
Det är något visst med fika på jobbet. Det är alltid godare än hemma.
Mys 1.
 
 
 
Bara att vända på bladen i en bok är tearpi för mig. Att förflytta sig till en annan värld med hjälp av trycksvärta och papper är fantastiskt. 
Mys 2. 
(mys 2,5 är att bilden är tagen på loppisen i stan).
 
 
 
Jord på morötter. Egentligen jord på alla saker som växt i jorden som ska in i kroppen. Det är balsam för min själ.
Mys 3.
 
 
 
Jo, jag hör vad ni tänker. Barnen då? Pussar och kramar och mys och... Inte värdigt fototrissen?
Självklart är det det mysigaste jag vet, men det är så självklart. Det är viktigt att belysa den udda vardagsmysigheten.
 
Den med jord och sånt.
 

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2013-04-12 19:54:04

Och jag börjar med att minnas temat fel...hahaha! Trött småbarnsmorsa liksom...Vi pratade om fredag och mys. Det blev fredagsmys.. Men vad sjutton, mys som mys :)

Kramar!

Svar: Mys som mys. Helt rätt!
Kram!!
Berndtsson & Lundström

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2013-04-12 19:57:39

Ja visst ja, det är ju egentligen så här man gör. Om man ska göra Fototriss på riktigt.

http://fototriss.blogspot.se/

vi får spana på söndag om vi är sugna på att hänga på där med. Kram igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela