Blomsterdöden

Publicerad 2013-04-30 16:11:00 i Vardagsliv

Det var med viss separationångest som den lilla fröken skilldes från de gamla blommorna i helgen. Mormor hade köpt vårblommor till våra vintriga utekrukor och altanen, krukorna själva och hela familjen längtade efter skira penséer från västkusten. Alla längtade utom lilla fröken. 
 
- NEEEEJ vad gör du? vrålade hon när jag själlöst slet upp vissna och torra ljungplantor.
 
Fröken räddade en ljung ur komposthögen och gungade med den länge och kärleksfullt innan den fick bege sig till de sälla jaktmarkerna.  

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-05-02 23:35:24

Gulle! Precis så där var jag också! Fick ett ilskeutbrott på min kära mor när hon ryckte upp tussilagos ur rabatten när jag var liten "Neeeeej! De är OCKSÅ blommor!!!!". Så, jag förstår henne till fullo. Alla har rätt att finnas kvar. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela