Utrensad garderob och lekpark

Publicerad 2012-09-30 17:09:00 i Vardagsliv

Har känt mig lat idag, men har ändå lyckats rensa ur och organisera upp vår föredetta kaosgarderob, Röda Korset kommer på tisdag att bli en IKEA-kasse kläder rikare. Jag älskar att göra mig av med saker, passar bra med en man som är mer ekorrtypen. Jag kommer iochförseeej hem med lika mycket därifrån så alla blir glada och min karmapoäng höjs och miljön blir glad! 
 
Barnen var inte lika imponerade så vi drog iväg till lekparken för att bli av med lite energi.
Jag var inte riktigt lika energifull.
Tur att den lille mannen fixade mellis till mig på bänken.
Från vänster till höger.
Äpple, päron, pannkaka, pannkaka.
Han lyckades även gräva fram en vattenpöl.
Jo, han gjorde faktiskt det, den fanns inte där när han började.
Fröken gjorde det bekvämt för sig och bredde ut sig på fällen.
Den framgrävda vattenpölen gjorde att alla våra ombyten tog slut och att leka i blåst med blöta byxor är inte mysigt alls. Galonisar undrar ni?
Alla hänger på tork hemma. Den lille mannen är så mycket i vatten att
inte ens galonisar står emot vattentrycket tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Berndtsson och Lundström

Ann-Christin, det är så jag heter. Västkusttjej som blev östkustsmamma. Jag bor i en liten stad utanför Stockholm som är mycket befolkad av turister. Det är inte bara turister här utan några tusen åretruntbor och även mannen som jag lever tillsammans med och våra två barn, lilla fröken (2009) och den lite mindre mannen (2010). Med i familjen finns även två stora barn som lever det glada studentlivet på andra orter. Stanna en stund och reflektera över min reflektioner som en alldeles perfekt vanligt virrig kaffetörstande person. Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela